Najczęściej zadawane pytania
1Przebieg realizacji zamówienia:
- Kontakt drogą elektroniczną (email) biuro@domowypstryk.pl lub drogą telefoniczną pod numerem 573 931 773 lub 603599344.
- Wycena, ustalenie terminu realizacji, szczegóły zlecenia.
- Przyjazd pod wskazaną nieruchomość i wykonanie sesji zdjęciowej.
- Dostarczenie prewek (ang. preview - poglądowy plik z grafiką lub fotografią o niskiej rozdzielczości) zdjęć Klientowi.
- Akceptacja przez Klienta.
- Przekazanie zdjęć poddanych zaawansowanej obróbce graficznej na bazie plików RAW w jakości „do Internetu” – pliki .jpg.
- Płatność na podstawie faktury VAT.
2Informacje niezbędne do wyceny zamówienia:
- Fotografowana nieruchomość i jej powierzchnia;
- Lokalizacja;
- Preferowany czas realizacji;
- Zapotrzebowanie na liczbę zdjęć.
3Jak długo trwa sesja zdjęciowa?
Czas trwania sesji zależy od rodzaju nieruchomości, ilości i rozkładu
pomieszczeń, liczby wyposażenia i elementów dekoracyjnych.
Około godzina czasu wystarczy na kawalerkę z aneksem kuchennym,
przedpokojem i łazienką. Natomiast przy większej liczbie pomieszczeń, ujęć z
zewnątrz, najbliższego otoczenia, budynku lub ogrodu to wówczas czas pracy wydłuża się do kilku godzin w zależności dodatkowo od zamówionych dodatkowych usług.
4Jak przygotować się do sesji?
Przed przystąpieniem do sesji we wnętrzach należy odpowiednio przygotować
wnętrze; przede wszystkim należy je posprzątać (samodzielnie lub zlecić
usługę) i usunąć rzeczy osobiste takie jak: artykuły chemiczne, kosmetyki,
osobiste pamiątki, zdjęcia, znaki religijne, magnesy z lodówki, ubrania
(schować lub wynieść). Przestrzeń mieszkania powinna być uporządkowana i
gotowa do wykonania zdjęć. Preferuję jeśli będzie wykonany podstawowy
home staging (czyli inscenizacja wnętrza z użyciem elementów dekoracyjnych,
w czym chętnie pomogę służąc swoim doświadczeniem).
- wszystkie pomieszczenia: wycieramy kurz i widoczne smugi na oknach, usuwamy kable, kosze na śmieci, poprawiamy firanki i zasłony, staramy się wygładzić wszelkie zagniecenia na narzutach, pościeli, poprawiamy poduszki, układamy koce, ustawiamy przedmioty na stole, półkach i blatach;
- salon: poduszki na kanapie / sofie, kolorowe czasopismo / album na ławie / stoliku kawowym, filiżanka ze spodkiem, kwiaty w wazonie, narzuta, elementy dekoracyjne na szafce / półkach, (książki, ramki z neutralnym widokiem, świece, zegar), kwiaty w doniczkach. Zwiń stary dywan, zastawy, obruski, serwetki. Zdejmij firany lub zasłony jeśli zaciemniają wnętrze;
- kuchnia: owoce w podobnej kolorystyce, książka kucharska, kawiarka, deska do krojenia z nożem i pieczywo np. bagietka;
- łazienka: ręczniki, świece, kosmetyki w neutralnych opakowaniach, pojemnik na mydło.
- tkaniny: wnętrze staje się bardziej przytulne i ciepłe. Kolorystyka tkanin
(tekstylia jak poduszki, zasłony, narzuty, koce) mogą wyznaczyć wiodącą
kolorystykę całego wnętrza lub też przełamać schemat wyrazistym
dodatkiem.
Wskazówka: wybierz 3 główne kolory w pomieszczeniu, bazowe i dodatkowy jeden akcent (beże, biel, granat, butelkowa zieleń, bordowy). - rośliny: mieszkanie staje się „żywe”, nabiera domowego klimatu. Kwiaty cięte umieszczone w wazonie, rośliny w doniczkach, czy też zioła w osłonkach w kuchni wypełniają pustą przestrzeń np. na stole w jadalni, wyróżniają się w pierwszym planie dzięki temu, że przyciągają uwagę swoimi kolorami i kształtami. Rośliny w pomieszczeniu należy dopasować kolorem i wielkością.
- dekoracje, dodatki: lampy podłogowe, obrazy, ramki, grafiki, wazony, nakrycie stołu, lustra, świece, lampiony, cytryny, pomarańcze, pieczywo, ciasto i wiele innych elementów wyposażenia wnętrz wpływa ostatecznie na efekt „wow”. Warto pamiętać, że można przesadzić z nadmiarem dekoracji, dlatego należy zachować umiar, aby zachować harmonię we wnętrzu.
5W jakim formacie otrzymam zdjęcia?
Przygotowuję zdjęcia w formacie .png i .jpg, ale na prośbę Klienta możemy
przygotować je w dowolnym formacie (z wyjątkiem RAW), po wcześniejszym
ustaleniu.
6Czy mogę uczestniczyć w sesji?
Klient jak najbardziej powinien uczestniczyć w sesji.
7Jak wygląda płatność?
Płatność należy zrealizować przelewem bankowym na rachunek bankowy na
podstawie wystawionej faktury VAT.
8Czy wykonujecie poprawki po wykonaniu sesji?
Tak, wykonujemy poprawki podczas ponownej obróbki graficznej, jeśli
wykonane zdjęcia odbiegają od założeń z zamówienia i podobnych realizacji
dostępnych na naszej stronie internetowej: www.domowypstryk.pl/realizacje.
9Czy są ograniczenia w wykorzystaniu wykonanych przez Was zdjęć?
Nie ma ograniczeń co do wykonywanych przez nas zdjęć poza czasem
i budżetem.
10Jakich aparatów używacie do wykonywania zdjęć?
W celu zapewnienia najwyższej jakości fotografii używamy profesjonalnego
sprzętu: od pełnoklatkowego aparatu firmy Nikon D750 po główny obiektyw
Sigma o ogniskowej 14-24 mm f/2.8 DG HSM i obiektyw uzupełniający Nikkor
z ogniskową 50 mm 1.4.
11Czy archiwizujecie wykonane zdjęcia?
Tak. Archiwizujemy zdjęcia przez 3 miesiące po zamknięciu zlecenia.
12Czy udostępniacie pliki RAW?
Plików RAW nie udostępniamy.
13Czy wystawiacie faktury VAT?
Tak. Na wszystkie usługi wystawiamy faktury z doliczoną stawką VAT (23%)
14Kto ma prawa autorskie do zdjęć?
Prawa autorskie do zdjęcia należą do fotografa.
Zakupienie fotografii nie jest równoznaczne z własnością w rozumieniu ustawy
z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U, z
2021 r. poz. 1062, z 2022 r. poz. 655) zatem nie można fotografii wysyłać np.
na konkursy bez zgody fotografa.